Categorieën
Pagina's
Er zijn geen producten in de winkelwagen.
Menu
Foto







 

Foto

Artiest: Feeding Fingers
Albumtitel: Attend
Release date: 9 February, 2016
Item no: SFS 03 LP
Medium: Vinyl LP


Bestel 

Sounds for Sure kan vol trots mededelen dat we het vijfde studioalbum van Feeding Fingers hebben uitgebracht. 

Deze unieke uitvoering is uitgebracht in een beperkte oplage van slechts 250 stuks. We adviseren je dan ook je exemplaar zo snel mogelijk veilig te stellen. 

Het album is uitgebracht als een limited deluxe vinyl editie, bestaande uit drie LP's met daarop 25 nieuwe nummers van de band. De platen zijn geperst van prachtig kleurloos transparant vinyl en verpakt in een aantrekkelijke handgenummerde gatefold hoes met alle songteksten en artwork van Steven Lapcevic.

Tracklist:
Record 1

Side A
Your Candied Laughter Crawls  5:21
Ashes Displayed in Zoos  4:36  
Perfumed Truth  5:08
Virus Tape  2:33   

Side B 
Barbed Wire Threads the Sun  5:22
A Sleeping Centipede Presence   4:03 
Attend  7:14        
Flusso  1:29      

Record 2
Side C
All in Full Bloom Smeared   4:23
Through Marrow Always  3:39   
Abrasive Remains Lubricate Me  4:14   
Polaroid Papercuts   4:31  
Quintet 1:35  

Side D 
At Play with Wasps  4:31
The Smiling Dumb and Serious 4:36 
Survive Bliss  3:51   
And Crayon Toxic Twins  5:17    

Record 3
Side E 
In Liquid Summer Schools  4:23
Did My Absence Follow Me  5:48 
The Last Bruise I Harvest Here  4:22 
Orphans Veiled in Feathers  4:23  

Side F 
The First Born Stands Sedated  6:50  
I Am Erasing Doors  5:56  
Where All of These Towns and Choices End  4:07   
On Glass  1:23


Album review door: Paul Tetteroo (Sounds for Sure Records)

‘Attend’ is het vijfde studioalbum van Feeding Fingers, het project waar animator/filmmaker, muzikant, schrijver, artiest Justin Curfman zijn muzikale expressies in kwijt kan.

Bij een kleine groep liefhebbers staat Feeding Fingers inmiddels bekend om hun zeer gewaardeerde post-punk sound, die teruggrijpt naar vroege jaren 80 muziek van onder meer Wire, Virgin Prunes, Cocteau Twins, And Also The Trees, The Cure en Joy Division. Toch heeft er langzaamaan een verschuiving plaatsgevonden in Feeding Fingers’ sound. 

Curfman componeert en arrangeert de muziek voor zijn albums allemaal zelf en neemt alles grotendeels ook zelf op. Bij het voorgaande album ‘The Occupant’ is hij daarbij al duidelijk op zoek gegaan naar andere richtingen. De muziek is gelaagder geworden en is steeds minder goed in een hokje te plaatsen. Om zijn mogelijkheden te verleggen heeft Curfman op dat album voor het eerst ook gebruik gemaakt van gastmuzikanten: een violiste en een koorknaap. Daarnaast is hij zelf gaan experimenteren met diverse instrumenten, zoals de theremin.

Op ‘Attend’ heeft Justin Curfman deze trend niet alleen voortgezet, hij heeft hem ook verder uitgebouwd. Dit album is het resultaat van zijn voornemen in anderhalf jaar tijd een dubbelalbum op te nemen. Uiteindelijk had Curfman zich erin vastgebeten 25 nummers op te nemen, waardoor het op cd nog wel een dubbelabum was geweest, maar gezien de release op vinyl is, is het zelfs een triple album geworden.

Deze driedubbelaar valt op geen enkele manier meer in één genre te plaatsen. De diversiteit spat er werkelijk vanaf. Op een aantal nummers is nog zeker het label post-punk te plakken, zoals bijvoorbeeld op ‘A Sleeping Centipede Presence’, ‘Polaroid Papercuts’ en ‘At Play with Wasps’, maar verder is het voornamelijk de creatieve geest van Justin Curfman die het geheel van deze 25 nieuwe nummers met elkaar verbindt.

Zo wordt er geëxperimenteerd met een jazz-achtig geluid op ‘Barbed Wire Threads the Sun’, een nummer dat me wat doet denken aan Bohren & Der Club of Gore, die trage donkere jazz maken. Het nummer ‘Attend’ is zelfs een zodanige experimentele mengeling dat het avant-gardisch aandoet. Geen hapklare brokken dus, maar muziek die je moet leren luisteren als je het niet direct kunt bevatten.

Curfman heeft zich duidelijk voorgenomen op geen enkele manier meer in een hokje geplaatst te kunnen worden. Uiteraard wil dat niet zeggen dat we het vertrouwde Feeding Fingers hiermee kwijt zijn. Nog steeds worden in de muziek donkere uithoeken bezocht die onheilspellende gevoelens opwekken, zoals in ‘All in Full Bloom Smears’, een nummer dat het best onder de noemer goth rock geplaatst kan worden. Overigens is het een echt speelgoedpianootje dat je hier in hoort.  

Er wordt ook volop geëxperimenteerd met alternatieve instrumenten. Horen we daar nou een typisch eind 70 / vroeg jaren 80 synth in ‘Through Marrow Always’? Ja, het is een originele Roland Jupiter-4 die de basis vormt voor dit nummer. En wat is dat bekende jaren 70 sci-fi geluid eigenlijk, dat we horen in ‘Did My Absence Follow Me’? Dat is dus een theremin, die hier apart gecombineerd wordt in een nummer met een hip-hop-achtige beat.
Het up-tempo ‘And Crayon Toxic Twins’ bevat een flinke dosis freaky saxofoonspel, gespeeld door gastmuzikant Ned Rothenberg. Over freaky gesproken: het pianospel (gespeeld door de Japanse Shoko Nagai) in ‘Survive Bliss’ kun je dat ook wel noemen, en gecombineerd met accordion en de gebruikte effecten is het nummer maar moeilijk te bevatten.

Opvallend is ook het gebruik van Oosterse instrumenten. Zo bevat het vrij donkere Oosters aandoende ‘Ashes Displayed in Zoo’ een bizarre solo met een erhu (tweesnarige Chinese viool gespeeld door erhu-virtuoos Chuan Qin), een instrument dat in Westerse muziek vrijwel nooit wordt gebruikt. De basis van ‘The Last Bruise I Harvest Here’ wordt gevormd door een pipa, een Chinese luit gespeeld door Zhuxi Wang.

Er valt dus ook veel te ontdekken op dit nieuw album van Feeding Fingers. Het gehoor wordt volop geprikkeld door de diversiteit aan instrumenten en aparte combinaties daarvan. Tegelijkertijd worden stijlen herontdekt en gecombineerd. Denk je dat je enigszins vat hebt gekregen op het album, word je omver geworpen door Sonic Youth-achtig noise gitaargeweld in een nummer dat ook een gedicht voorgedragen en geschreven door Dana Culling (een vriendin en producer van Curfman) bevat. Slechts enkele nummers later word je verrast door de gevoelige breekbare schoonheid van ‘In Liquid Summer School’, dat opvallend puur is geproduceerd.

Naar het einde van het album toe komen we meer van deze soort schoonheid tegen. Het dromerige ‘Orphans Veiled in Feathers’, de prachtige afsluiter van de één na laatste LP kant, is eigenlijk al een inleiding naar de indrukwekkende afsluitende kant. 
Die begint met het kwetsbare ‘The Firstborn Stands Sedated’, een werkelijk onwaarschijnlijk mooi en breekbaar nummer, gedragen door minimalistisch pianospel, viool (Marica Filomena Coppola) en cello (Maja Backovic). Zelfs Justin’s stemgebruik is hier gevoeliger dan ooit.

Uiteindelijk vinden we in ‘Where All of These Towns and Choices End’ een zeer waardige afsluiter. De drumcomputer en synths weten een transachtige dromerige sfeer te creëren waarop het prettig meegolven is. De mooie rustige zang maakt dit volledig af. 
Het klokkenspel ‘On Glass’, dat ook geheel op glas is gespeeld, doet ons een laatste uitgeleide en geeft ons als het ware de gelegenheid afscheid te nemen van de reis door het album die we zojuist hebben gemaakt.

 


Foto


Artist: Reptile71
Album title: In Dust: 2000 - 2003 
Release date: January 7, 2009 
Item no: SFS 02
Medium: CD

Bestel


In Dust: 2000-2003 is a compilation album of the tracks Dutch solo artist Reptile71 recorded between January 2000 and July 2003.
Reptile71 was influenced by early 80´s new wave, minimal synth, synthpop and post-punk artists such as Joy Division, New Order, The Cure, Depeche Mode, (early) OMD, Talk Talk, (early) Simple Minds and The Wake (UK), but also by more spiritual music like Dead Can Dance.
While dreaming away in a melancholic atmosphere the album tells stories of struggles in relationships and life itself, gives us a glimpse in Reptile's view of life and shares feelings of pain, despair and hope with the listener.

Tracks:
1. All Wrong
2. Home
3. New Times
4. Drag
5. Always a Way (featuring Feeding Fingers' Justin Curfman)
6. Upside Down
7. Hunger
8. In Dust (Move on)
9. Harder and Harder
10. Crystal
11. Saved


 


Foto



Artist: Cradle
Album title: Official Bootleg
Release date: April 9, 2008
Item no: SFS / e.t.f. 01
Medium: CD


Bestel

De Rotterdamse band Cradle heeft in samenwerking met Sounds for Sure hun live cd Official Bootleg gereleased. Het gaat om een beperkte oplage van slechts 100 stuks, waarvan de helft tijdens de pre-sale actie al is verkocht.
In 1999 bracht Cradle hun gelijknamige album uit en daarna volgde een periode van veel optreden, onder meer in Engeland, Duitsland en Frankrijk. Ze stonden in die periode ook in het voorprogramma van 16 Horsepower. Vanaf 2004 is Cradle er mee op gehouden, maar de bandleden zijn nooit gestopt met muziek maken. Vorig jaar hebben ze besloten Cradle nieuw leven in te blazen. Ze speelden een spetterende try-out in Get Rhythm in Ridderkerk, waarvan opnames zijn gemaakt die terug te vinden zijn op deze cd. 

Tracks:
1. Away
2. Everything
3. Memory
4. Drowning
5. TV Screen
6. Dummy
7. I Wanna Be Your Dog
8. I Is They Is
9. Monument
10. Theme
11. Never End
12. Emma Vs Decades
13. (Bonustrack) 
 



| Meer

 
 
 
 
 
 
 

Sounds for Sure • Wilgenhof 12 • 3355PA Papendrecht • Nederland